Mammas pojke

Alla inlägg under november 2010

Av sickansmamma - 30 november 2010 22:25

Jag är näst äldst i en skara av 4 barn.


LINNEA är född 1984. Hon är en tuff tjej som älskar utmaningar. Hon har gjort lumpen nere i Karlskrona och strax innan hon muckade fick dom åka jorden runt i ett fartyg, HMS Carlskrona. Dom var borta i 3 månader. Linnea gillar att resa, hon har backpackat i sydostasien och i Australien. En sommar bjöd hon mig på en resa till turkiet. Det var väl gulligt av henne? :)

Idag jobbar hon som polis i Stockholm.


VIKTOR är född 1989. Idag jobbar han som sotare. Han är en riktig musikkille, som kan spela (el)gitarr, piano, dragspel och sjunger väldigt bra. Och självklart var han en given sångare på mitt bröllop, han sjöng Kent - Utan dina andetag.  Tårarna rullade såklart! Ett år fick han Thoré Skogman-Stipendiet för att han kunde spela dragspel så bra, men den karriären höll bara i några månader. För två somrar sen spelade han på Arvika festivalen och då lät det så här:



JULIA är född 1998. Julia har inte samma pappa som oss andra. Jag hatar ordet "halvsystrar" som några andra kanske skulle kunna kalla oss för. Hon känns precis som en HEL syster och jag älskar henne precis lika mycket som mina andra syskon! Julia älskar djur, speciellt hundar (Har hon fått de från mig, mån tro?   ) Julia rider även och spelar teater på sin fritid och gillar att smsa med sina kompisar.





  

Så här ser vi ut: Jag, Viktor och Linnea


Tur är väl att Julia ser någorlunda skaplig ut iaf!

  

Av sickansmamma - 30 november 2010 22:18

Jag har tyvärr ingen bild på vad jag har på mig idag, får beskriva det helt enkelt:


* gammalrosa tunika

* svarta mysbyxor


Inget roligare än så var det.. haha...


Av sickansmamma - 30 november 2010 21:54

Sådär ja..

Då har ja vart på mitt första VV möte! Nu jäklar ska kilona rinna av mig! Det var nån anonym som frågade i frågerutan: "om jag bantar när jag ammar :S"

 

Svar: Jag kallar det för att banta när jag medvetet ändrar min kost och motionerar mera för att gå ner i vikt. 

Jag vet att det kan framkalla "gift" i bröstmjölken om man motionerar och bantar... HÅRT!! Men det är ingenting jag tänker göra.. Jag kommer att följa viktväktarnas utformade amningsprogram.


Idag väger jag hemliga *3,7 kg. Hoppas på *1.9 kg tills nästa vecka!


Av sickansmamma - 30 november 2010 21:52

HAHA!

Hur sjukt är det inte? När man ringer till bredbandsbolaget och beställer ett nytt modem för att vårat nuvarande är trasigt, så funkar modemet dagen därpå.. Nåja, imorrn kommer de nya modemet, så jag får väl skicka iväg det "trasiga" modemet..

Så härligt de är att kunna gå in på nätet via datorn! JIPPIE!

Av sickansmamma - 30 november 2010 15:30

Japp! Då kör vi! Jag ska in och ställa mig på vågen hos viktväktarna ikväll. Har försökt här hemma nu ett tag att gå ner i vikt, men det går faktiskt inge bra, så nu måste jag ha hjälp. Jag bestämde mig för det här igår, ett viktväktarmöte i veckan ska det bli ändå fram till jul! Så måste det bli om jag ska få ordning på den här jäkla kroppen och se ut som folk igen! Självklart ska jag fortsätta efter jul också, men man måste ju ha några delmål också :) Jag vet inte hur många kg jag kan plocka innan jul men det skulle vara roligt om jag kunde gå ner 4 kg. Good luck!

Av sickansmamma - 28 november 2010 16:24

Jahapp. Söndag redan. Veckan går fasligt fort! Är hos mor min på adventsfika. John har jobbat extra hela dagen men han är påväg hit han med.

Ringde till bredbandsbolaget igår och dom skulle skicka ett nytt modem till oss på onsdag, för vårat modem är helt kaputt nu! Jag tar och pausar 30-dagars listan tills jag kommer in på internet på våran dator igen..


Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick



Av sickansmamma - 26 november 2010 09:34

Jag var med i svenska kyrkans unga förr och jag trivdes mycket bra där. Dom flesta som jag umgicks med privat gick även där. Jag är inte religös. Jag tror inte på någon gud. Men jag älskar att vara i kyrkan och tycker inte att en välsignelse skadar utifall att det nu finns en gud ;) Därför har jag gift mig och kommer att döpa mina barn i kyrkan. Sen kan jag bli lite avundsjuk på dom som tror på en gud, dom verkar vara så trygga. "nej jag är inte rädd för att dö, jag kommer ju till himlen då" Tänk vad skönt att inte vara rädd. Själv är jag livrädd för att dö, jag vill ju alltid finnas till! Usch jag blir mörkrädd när jag tänker på det. Jag tror inte på något övernaturligt över huvudtaget! Har svårt för att kolla på science fiction och skräckfilmer. Det blir bara för mycket!!

Av sickansmamma - 26 november 2010 09:23

John har en ledig dag idag. Jippie! Vi ska åka in till stan idag och slåss i butikerna. Behöver handla och kirra lite julpynt. Skoj!! :) sen blir det hem å mysa utav bara fan! Älskar helger!! Men synd är ju att dom tar slut så förbaskat fort!

Ovido - Quiz & Flashcards