Mammas pojke

Alla inlägg under december 2012

Av sickansmamma - 26 december 2012 12:38

.. Eller är man magsjuk? Det är frågan.. Hm...

Av sickansmamma - 25 december 2012 02:43

God jul alihopla (som Sixten skulle ha sagt). Julen har varit bra trots sjukdom i familjen. Mamma och Mats började spy i lördags och lilla Julia började att kräkas idag... stackarn :( jävla magsjuka!
Det vart en julafton med några frånvarande, SÅ tråkigt! Why god, why?! Appråpå Gud så var vi på midnattsmässan ikväll och vilken fantastiskt gudstjänst dom hade knåpat ihop, den var så bra. Jag har varit på många gudstjänster i mina dar som kofirmationsassistent och aktiv i kyrkans unga, MEN jag kan inte komma ihåg att midnattsmässorna var så här mysiga?! Eller var dom det? som fjortis kanske man inte lyssnade så noga utan satt mest och fnittrade med kompisarna? Ja så var det nog. ikväll satt iaf jag med ståpäls mest hela tiden. Kärleksvisan, må din väg, josef och maria, berättelsen om fotspår i sanden och oooooh heeeeelgaaaa naaaaaaatt, allt var kanon! Tack!
Dock var det en man som kom ensam och var kastrullfull och störde i princip hela gudstjänsten med sitt gormande, så tragiskt!! Både att han störde alla som var där, men kanske mest att han kom dit själv, ensam och full, på självaste julafton! Stackars människa...
Lite magsjuka i släkten är väl inget att klaga på egentligen, när det finns folk som mår så dåligt att dom måste supa sig fulla på julafton.
Fan vad man har det bra! Man får inte glömma bort det...

Julafton och alkohol är ingen bra kombo, men däremot juldagen... Då äre fest!! Party, drinkar, dans och barnvakt ordnad imorrn! Yes!!!!

God fortsättning!!

Av sickansmamma - 25 december 2012 02:42

God jul alihopla (som Sixten skulle ha sagt). Julen har varit bra trots sjukdom i familjen. Mamma och Mats började spy i lördags och lilla Julia började att kräkas idag... stackarn :( jävla magsjuka!
Det vart en julafton med några frånvarande, SÅ tråkigt! Why god, why?! Appråpå Gud så var vi på midnattsmässan ikväll och vilken fantastiskt gudstjänst dom hade knåpat ihop, den var så bra. Jag har varit på många gudstjänster i mina dar som kofirmationsassistent och aktiv i kyrkans unga, MEN jag kan inte komma ihåg att midnattsmässorna var så här mysiga?! Eller var dom det? som fjortis kanske man inte lyssnade så noga utan satt mest och fnittrade med kompisarna? Ja så var det nog. ikväll satt iaf jag med ståpäls mest hela tiden. Kärleksvisan, må din väg, josef och maria, berättelsen om fotspår i sanden och oooooh heeeeelgaaaa naaaaaaatt, allt var kanon! Tack!
Dock var det en man som kom ensam och var kastrullfull och störde i princip hela gudstjänsten med sitt gormande, så tragiskt!! Både att han störde alla som var där, men kanske mest att han kom dit själv, ensam och full, på självaste julafton! Stackars människa...
Lite magsjuka i släkten är väl inget att klaga på egentligen, när det finns folk som mår så dåligt att dom måste supa sig fulla på julafton.
Fan vad man har det bra! Man får inte glömma bort det...

Julafton och alkohol är ingen bra kombo, men däremot juldagen... Då äre fest!! Party, drinkar, dans och barnvakt ordnad imorrn! Yes!!!!

God fortsättning!!

Av sickansmamma - 21 december 2012 00:45

Hemma med halmen igen. Min kära fina hund är den coolaste lugnaste hund jag någonsin träffat på. Hon spatserar in på centralen mitt i värsta rushen med ett självförtroende utav dess like ( ja det var en aningens lite fler folk än vad som brukar vara nere på byn här där vi bor). Hon va så jävla cool och helt underbar att ha med sig förutom hennes storlek då, men det kan ju inte hon rå för,att hon är så stor. Det var trångt på både tunnelbana och tåg, riktigt fullsmockat med folk och jag skämdes rejält när min lilla hund skulle vända sig om i gången och slår emot stjärten mot nåns knä och personen ifråga får stora tussar från hennes päls fastklistrat på knäna. (Hände flera gånger) Ja suck ja.. Hon fäller som bara f*n just nu. Eller när hon blir glad och viftar med sin stora svans under näsan på någon som sitter bredvid, åh herregud, vad jag skämdes när jag såg hur irriterad killen vart.
Idag var jag iväg och shoppade med syrran och Alma fick vara kvar i min kusins lägenhet, hon hade pipigt konstant efter att vi hade gått, hon hade faktiskt sällskap hemma i lägenheten av min kusins sambo men det hjälpte inte nå vidare när man bara vill ha sin bästa matte!!
Hon hade blivit erbjuden godis, erbjuden att ligga bredvid i soffan men inget dög, så hon hade gått in i syrrans rum och lagt sig på min madrass som jag hade legat på och så hade hon legat där och snyftat och sörjt. Det vart världens fart på henne när vi väl kom hem sen kan jag lova!
Nu ligger hon helt utslagen av alla intryck och kommer nog sussa sött hela natten lång!


Av sickansmamma - 19 december 2012 17:01

Påväg till huvudstaden igen. Ska umgås med syster å kusin.
Denna gång är även Alma med, hon är lite klumpig och ha med sig, men jag hade inget större val än att ta med mig henne. Alma tycker det är jättekul!!
Det började bra när vi gick in i fel vagn, vi staplade rätt in i allergivänliga avdelning. Fick skäll av konduktören. Bra jobbat Ida!

Av sickansmamma - 16 december 2012 23:59

Jag och John var på bio idag och innan bion skjutsade jag Sixten till sin farmor, han hade inte sovit lunch idag så han somnade såklart i bilen klockan 17 och jag kände mig jätte-elak när jag slängde av honom hos farmor.
- Mamma ska åka nu, Tickie ska vara kvar.
- Mm
- Tickie ska sova hos farmor inatt. Sova i farmors säng.
- Mm
- Mamma kommer sen och hämtar. *Puss* *kram*
- Mm
- Hejdå! <3
-*Skriiiik å gråt*
Självklart vart han ledsen när han förstod att han skulle stanna kvar och jag skulle åka igen, nyvaken som han var..
Stackarn =( Åh vad jobbigt det är att lämna en ledsen pojke =(

Påväg hemåt hamnar jag bakom världens segaste förare som krypkör, jag som redan är stressad och skitsen till bion blir såklart irriterad och funderar på om jag ska köra om, men sen får jag syn på att framdäcket sitter riktigt löst och vobblar. Det är ju omöjligt och känna att något är fel när vi har detta väglag, det liksom skumpar på bra ändå, när man kör på hårdpackad snö. Så jag följde efter bilen, hade ju inte riktigt tid med det då, men jättade inte att låta bilen köra iväg med det däcket.

Jag tänker på vad polisen skulle ha gjort om dom måste stanna någon. Köra om? Sätta på varningsblinkers? Köra om och blinka till höger? Sätta på sirenen? Vilken jävla siren då? Jag hade ingen och jag kunde inte komma på något som kunde ersätta en siren? Sätta på blåljuset? Skulle det funka med att tejpa fast iphonen på taket och dra på ficklampan inställt på SOS ljussignal, ---   -   -   -   ---, 3 korta, 3 långa, 3 korta. nä... funkar ju inte...

Till slut kommer jag på den brillianta idén att jag ska blinka med helljusen. Men då börjar bilen att köra fortare och det blir då ännu mer trafikfarligt. IQ fiskmås trodde ju såklart att jag tyckte bilen körde för sakta och att jag försökte stressa på genom att blinka med helljuset! Oh no...
Till slut kör bilen upp på sin (?) uppfart till huset och jag stannar min bil på gatan och går fram till bilen men hejdar mig när jag är halvvägs, vad håller jag på med?! Ska jag gå in på nåns tomt och gå fram och knacka på bilrutan. Skulle jag ha suttit i bilen i total mörker och nån kom och knackade på min bilruta hade jag skitit på mig. Snacka om att det skulle kunna ha vart en scen från nån skräckfilm!
Så jag vänder och går och ställer mig ute på gatan igen och jag väntar och väntar.. Personen kommer inte ur bilen nån gång! Jag ser att den håller på och grejjar med något, och då och då ser det ut som att den tittar upp i backspegeln så jag försöker vinka litegrann. Till slut kommer tanten ut från bilen och då går jag fram och säger: "ditt framdäck sitter inte fast ordentligt" "Jaha, ojdå. Tack." "Ingen fara, hejdå"
Jag förtjänar en stjärna i himlen! Dagens hjälte är jag minsann! Aftonbladet? Nominera mig.. Någon?

Kommer hem till John mäkta stolt och förklarar att jag nyss räddat en person från döden. "OJ, VAD HÄNDE?!" "Tja.. Framdäcket satt löst och jag sa till!" "Jaha, inget mer?"
Som vanligt tycker John att jag överdriver.. Vad tycker ni?

Idag fortsätter jag med Tre Kronor säsong 6 och jag grät en tår till senaste avsnittet. Klimax hjärtat, I love you! om du bara var lite äldre än 17 år... då du..

Av sickansmamma - 8 december 2012 14:16

Lördag idag och jag är påväg till Stockholm, fest och utgång med klackarna i taket!
Fett nice med random, som noll-åttorna skulle ha sagt... Tror jag..

Åka tunnelbana själv ska jag göra också, kan gå både bra och dåligt.. Tror jag...

Igår var vi hos mor min och käkade och bakade pepparkakor. Jag passade på att sätta tomtekläder på pojken och försökte få till ett fint julkort, gick ju sådär. Vi fick inte Sixten att titta in i kameran. Vi försökte med allt, mamma kastade till och med mjöl på mig, men inget fick Sixten å slita blicken från pepparkaksbakandet.
Jag tror faktiskt inte någon bild vart bra.. Tror jag.. Men bilden på mig var ganska rolig.. Tror jag... Morsan som ger allt för sin älskade pöjk.

Trevlig helg - kör inte på nån älg!


Av sickansmamma - 8 december 2012 14:16

Lördag idag och jag är påväg till Stockholm, fest och utgång med klackarna i taket!
Fett nice med random, som noll-åttorna skulle ha sagt... Tror jag..

Åka tunnelbana själv ska jag göra också, kan gå både bra och dåligt.. Tror jag...

Igår var vi hos mor min och käkade och bakade pepparkakor. Jag passade på att sätta tomtekläder på pojken och försökte få till ett fint julkort, gick ju sådär. Vi fick inte Sixten att titta in i kameran. Vi försökte med allt, mamma kastade till och med mjöl på mig, men inget fick Sixten å slita blicken från pepparkaksbakandet.
Jag tror faktiskt inte någon bild vart bra.. Tror jag.. Men bilden på mig var ganska rolig.. Tror jag... Morsan som ger allt för sin älskade pöjk.

Trevlig helg - kör inte på nån älg!


Ovido - Quiz & Flashcards