Mammas pojke

Alla inlägg under april 2013

Av sickansmamma - 11 april 2013 00:03

Ja, nu äre dött i bloggen.. Igen...

Har knappt nå å förtälja.. Livet rullar på i vanlig takt. Jag dras med nån ögoninflammation, (mild variant), som vägrar ge med sig. Klåda i ansikte och hals, snuvig och hosta och andningsvårigheter och trött nå så förbannat! Jag blir så sur på mig själv när jag blir krasslig, jag vill ju träna för bövelen!!
Nåt galet är det och jag hade förkylningsastma som rökare och har kvar bricanyl som jag hade som inhalation då, den har jag varit tvungen att ta nu några dagar. Kruxet är att den är tre år över datumet så vette fan om den hjälper alltså, så blir till att ringa lille doktorn imorrn tror jag...

Lilleman mår bra, växer så det knakar. Han är våran lilla provokatör! Säger vi att mjölkglaset ska stå kvar på bordet så är han där och flyttar glaset millimeter gör millimeter tills det blir alldeles för mkt förflyttningar och vi blir arga på han. Unge!
Ibland häller han ut glaset på sig för att se vilken reaktion vi får.
Han bestämmer här hemma, lillchefen, och har blivit en liten Alfons när vi ska sova. "Jag ska bara...... Sen sova!"
Det är mkt att han säger att han är törstig när vi har släckt lampan och läst färdigt. Och han vet ju att vi inte kan neka honom vatten, så där vinner han lite extra tid i vaket tillstånd :)
Eller, så har han glömt gossedjuren. 4-5 st ska han ha! Svarta och gråa katten, hunden, sandkatten och ev en till hund dom är en kopia av den första.
Idag chockade han oss och sa att han hade kissat i blöjan och var tvungen att byta innan han kunde somna. Har ALDRIG hänt tidigare att han har kommenterat att han har kissat. Alltför att vinna lite tid, smartis!

Mitt hjärta värker till litegrann när jag tänker på hur mkt jag älskar den här killen! Så jävla fin är han och förgyller varje dag för mig!! Den sötaste pojken som finns!

Ovido - Quiz & Flashcards