Mammas pojke

Alla inlägg under december 2010

Av sickansmamma - 30 december 2010 11:07

Vi var och stooooorhandlade igår på mellandagsrean. Hittade så jäkla mycket fint till Sixten, men vart besviken över att det knappt fanns nå babykläder på rea =/ Hallå? Vi nyblivna föräldrar vill ju också shoppa!!! Det var bara rea på strl 89 och uppåt.. Surt! Hursomhelst, så har vi ingenting i strl 68 och det är snart dags att börja använda det på lillherrn så det var skönt att vi fick ihop lite 68-basplagg.


Sixten var hos sin farmor & farfar medans vi shoppade och det hade gått så bra så. Jag gillar inte att ha med han ut när det är så kallt, kan inte vara en hit och ligga i barnvagnen och svettas, så går det att fixa barnvakt så gör vi det.


Hittade även lite pyssel och när Sixten somnade 22.30 så satte jag igång och... heter det scrapbooka?? Boken önskade jag mig i julklapp av syster Linnea! Jag tänkte att jag skulle knåpa ihop en SIXTEN-BOK, med lite bilder och text från tiden som gravid och om Sixtens första år och framåt. Boken ska Sixten ska få när han blir stor. Jag tror det kommer att vara kul för honom att ha, JAG skulle iaf ha blivit glad om jag hade en sån fin bok om mig själv ;)


Ett litet smakprov... Framsidan vart klar igår! Tjoohoo!


Fy fan, jag satt till klockan 02 igår och klistrade och limmade, så ni må ju tro att jag är trött idag då Sixten hade en krångel natt och skulle äta varannan timma! GÄÄÄÄÄSP!  Men det var´e värt alla gånger!!!!

Av sickansmamma - 28 december 2010 13:02

Jag tror att jag har bestämt mig för att trappa ner på amningen nu.. =( Jag orkar inte med att inte få sova!! Jag är så jäkla trött och grinig jämt! Stackars John går på nålar här hemma... man vet aldrig när det kan komma ett utbrott från mig... =/


Igår kväll fick Sixten ersättning mellan 15 och 03. Han åt sista flaskan klockan 21.30 Somnade klockan 23.30 och sov till 03.30 Alltså så åt han med 6 timmars mellanrum (sov 4 timmar av 6)... har aaaaaaldrig hänt tidigare.. <det betyder ju att lillen blir mättare av ersättningen.


Han är ändå 3,5 månad nu och jag har tänkt hela tiden att jag ska börja trappa ner efter att han fyllt 4 månader för att sedan sluta amma helt och hållet när han är 6 månader...


Ujujuj, gör så ont i hjärtat på mig när jag tänker på att sluta amma... =(  Vet inte varför, men det känns riktigt sorgligt, men nån gång lär väl alla sluta?


Ett som är säkert är att lillkillen INTE tål mjölk...

Av sickansmamma - 27 december 2010 14:24

och DÄR kom knipet tillbaka igen, vafan, var det mjölkchokladen igår i alla fall?

Vi fortsätter att köra med mjölkfritt i några dagar till, sen chockar vi med lite mjölkprotein igen för att se om det blir någon reaktion och blir det reaktion så ve vi säkert att Sixten inte tål mjölk =/

Av sickansmamma - 27 december 2010 12:43

Så typiskt!!! Efter inlägget jag skrev igår kom det några rejäla knipattacker.. Det gjorde riktigt ont på lilleman.. =( Tänkte att nu jävlar har jag fått i mig mjölkproteiner, men jag är 100% säker på att jag INTE har ätit något med mjölkproteiner i.


Så igår bestämde jag mig för att prova att äta mjölk igen, efter 2 månaders strikt mjölkfri diet..

Jag började med att äta lite (läs mycket) mjölkchoklad.. HAHA!!! Himmelskt gott! Än har han inte fått nå knip! =D

Av sickansmamma - 26 december 2010 12:52

"Hur gammal är han nu?"

"3 månader"
"Härlig period, dom bara sover, äter och skiter nu va???"

"Ja precis"


Det är vad folk tror... men så har de fan inte var för oss iaf... Sixten har varit vaken många timmar och skrikit och gnällt... Men nu... nu har det nog vänt... äntligen har jag fått den där bebisen som sover, äter och skiter mest hela tiden.... =D


VI HAR HAFT 4 HEEEELT FANTASTISKA DAGAR HÄR HEMMA!!! Sixten bara sover och sover och sover, natt som dag... Är glad och skrattar däremellan... Vågar jag hoppas och tro att magknipen har gett med sig??????

Av sickansmamma - 24 december 2010 09:22

God morgon! Andra natten som Jag har fått sova någorlunda bra. Igår sov jag 3 timmar, ammade, sov 2 timmar till, ammade, sov 2 timmar till och sen klev vi upp och började städa hela huset. Det tog bara 12 timmar haha. Sixten hade sin bästa dag någonsin igår. Hans mage krånglade nästan ingenting, så han kunde sova jätte mycket under dagen. Inatt sov han också bra. Jag var helt slut själv och sov djupt mellan amningarna. Somnade när han åt tom så jag missade att rapa honom efteråt och de fick jag sota för nu imorse. Men efter lite tröstning och fisar så vart de bra igen:) nu blir det till att grejja och dona lite här hemma och bara ta det lilla lugna. Julefriden finns inom mig. Skönt ;) GOD JUL PÅ ER ALLESAMMANS!

Av sickansmamma - 23 december 2010 12:24

hej hå, hej hå... nu ska vi röjja röjja... städa städa.. tvätta tvätta... laga mat.. amma... och fort ska det gå och samtidigt hålla humöret uppe så inte karln slänger ut mig i snön!!! tjingeling!!!


Ovido - Quiz & Flashcards