Mammas pojke

Alla inlägg under april 2010

Av sickansmamma - 30 april 2010 08:40

Valborg brukar oftast betyda fest och ståhej för min del. Men inte detta år, i år blir jag hemma. Jag får kolla på majbrasan på tv:n istället och slippa vara bakis imorgon :) Skööönt..


Idag ska jag och Hulda till Strömsholm och träffa en ortoped. Hulda kom hit redan igårkväll och sov över, till Almas förtjusning.

Har sovit dåligt inatt, är orolig för Huldas skull. Egentligen skulle mamma ha åkt med Hulda. Men det var svårt att få en tid som passar hennes jobbtider, så då fick "gammel-matte" hoppa in ;) Men de gör jag så gärna. Mamma skrev en frågelista som hon ville ha svar på av ortopeden. Och det var inte bara en fråga hon hade skrivit upp. Får se om jag hinner ställa alla frågor innan dom stänger idag ;)


Nu blir det frukost, sen lite hundpromenixer och sen drar vi. Vi har tid klockan 10.30

Av sickansmamma - 29 april 2010 11:11

3 paket till dök ner i brevlådan idag. Det var roligt för stunden. Men nu återstår bara en tomhetskänsla i kroppen. Precis som på julafton när alla paket är öpnade ;)


Nu väntar jag på 3 paket till, som förhoppningsvis håller på att fraktas just i denna sekund nånstans därute i Sverige. Sen är det färdig-traderat på ett tag. Så här kan jag inte bara hålla på. Är snart bankrutt. 

Bla det här påslakansetet, sproilans nytt, väntar jag på att få hem. 200 kr, som hittat :)
  


Fick även mitt första negativa omdöme från en säljare igår. Hon tyckte att jag var en "strulig köpare" som ifrågasatte varför jag skulle betala en frakt på 60 kr, när hon endast hade frankerat varan för 36 kr. Rätt ska vara rätt, tycker jag! ;)



Av sickansmamma - 28 april 2010 22:38

Mitt graviditets illamående har blivit bättre. Nu kräks jag inte varje dag, nu blir det ungefär en gång i veckan. Det är helt ok faktiskt. Och jag tror inte att det här går över tyvärr, får stå ut med kräkningarna fram till förlossningen. Lika bra att vänja sig vid det och inte sura alltför mkt över sin situation, för vad hjälper det?


Det som jag har mått mest illa av, (tro det eller ej) är tvål, schampoo och deodoranter. Och speciellt Johns deodoranter. Det är det värsta jag vet. Nu använder vi ingenting med parfym i. På handfatet står ACO´s parfymfria handtvål, i duschen har vi Apotekets parfymfria schampoo och duschtvål. Och i badrumskåpet har vi en varsin Apotetkets parfymfria deodorant. Haha, det är inte så roligt att inte lukta något, men vad gör man?


Av sickansmamma - 28 april 2010 10:16

Sitter här och tråkar i vanlig ordning.. Ska bli så skönt och få börja jobba nästa vecka, för nu är det inte roligt att vara hemma längre.. trodde väl aldrig att jag skulle kunna säga något sånt..


Hunden har varit ute, vi har ätit frukost och just nu sitter jag här och väntar på att posten ska komma med ett eller två paket från tradera.

Nu kom posten!!! :D Hörs sen!

- - - - - -

4 paket låg och väntade i brevlådan. Jag sprättade upp dom på en gång, som ett litet barn på julafton. Och nu har jag öppnat alla paket... vad ska jag göra nu då?? 5 timmar kvar tills John kommer hem...

Av sickansmamma - 27 april 2010 11:01

Ännu en vacker dag jag skådar. Och John som sa att det skulle regna idag...


Hulda fick en tid till ortopeden på fredag 10.30 Och där hade vi tur, för vi fick en återbudstid, det är vanligtvis flera veckors väntetid till ortopeden, sa sköterskan!

Jag ringde även Agria igår och kollade upp Huldas försäkring. Och JA! Vi hade tecknat en ledförsäkring på Hulda när hon var 2 månader (detta ska göras innan 4 månader annars gäller inte ledförsäkringen). Tack å Tack! Nu går all veterinärvård, mediciner och rehabilitering på försäkringen! Fy fan vad glad man är över att man har en försäkring och vad glad jag är över att jag har tagit den dyraste försäkringen, visst betalar jag en hög premie varje månad, men det är jag jäkligt glad över nu, för den försäkringen jag har nu, täcker i princip allt!
Nu du Hulda. Nu är det adjöss med ömma och stela höfter. För det är du på tok för ung för!
  


Av sickansmamma - 26 april 2010 19:04

Idag har jag nog shoppat för en tiondel av min lön... på tradera... Kunde inte låta bli. Hittade massor av fina grejjer till bebisen.
Titta här... Vem skulle inte bli lyckligare av att gosa med en sån här gosig filt? Med lammull på ena sidan och på den andra fleece...


Vi har precis kommit hem nu efter en vårpromenad runt slottet i strömsholm. Vart en härlig promenad innehållande ett litet vårbad för Alma.

Nu har John åkt och tränat och när John tränar, så brukar jag laga maten och idag får det bli lättlagat. Fiskpinnar och potatis och en kall sås. Jag satte på potatisen för 45 minuter sen och än har den inte börjat att koka.. Haha, vad har jag gjort för fel? Jo, det kan jag tala om för er. 18.30 satte jag på plattan... Ja det var vad jag trodde iaf.. För när jag kom dit 18.45 så var det ingen platta alls som var på. Jag hade alltså glömt att sätta på plattan. Smart!

18.45 satte jag på plattan igen... 19.00 kommer jag tillbaka och får se att jag har satt på FEL platta... Smart!

Nu ska jag ner och checka läget och förhoppningsvis kokar den förbannade potatisen nu!!!

Av sickansmamma - 26 april 2010 12:05

Posten har kommit! Och ja, där låg det två kuvert från SKK.

Ett med Almas resultat, fortfarande resultat B.

Och i det andra låg Huldas resultat i. Huldas vänstra höft hade HD D med måttliga benpålagringar. Den andra höften fick C. Tråkigt, men nu har vi ett resultat i handen så det är bara och åka till vetrinären så får vi se vad vi kan göra för att Hulda ska kunna leva ett sånt bra liv som möjligt!

Av sickansmamma - 26 april 2010 09:17

Solen skiner!!! Himlen är blå!!!

Såg att röntgenresultatet fanns ute på SKK idag. Alma fick Hd B, Ed 0 och ögon ua... Fy fan vad skönt! :) Nu kan man andas ut :) Puss på rej!!
  
Antar att resultatet för Hulda, dimper ner i brevlådan. Gäller att hålla gluggarna öppna efter gula bilen idag då! :)

Ovido - Quiz & Flashcards