Mammas pojke

Alla inlägg under oktober 2011

Av sickansmamma - 31 oktober 2011 07:42

4 veckor på kur avklarade 6 veckor kvar nu´rå´.. Viktresultat kommer på onsdag!


Lilleman härjar på här hemma och jag har verkligen inte en lugn stund. Igår jobbade John hela dagen och jag tog med mig picket (Sixten) och packet (Alma) till morsan. När vi kom fram till mamma sa hon att jag fick ha "fri lek" om jag ville. Om jag ville?! Så sagt och gjort så satte jag mig i ett hörn av soffan, lade laptopen i knät och bara satt där... i 4 timmar... medans morsan, Mats och Julia sprang runt och passade upp på Sixten. Så jäkla skönt!


På kvällen åt jag min första lätta måltid på 4 veckor, smakade vansinnigt gott. Kalori-mässigt var det typ 0 och likadant med kolhydraterna, så det borde inte förändra min viktnedgång.. Bara göra mig mättare, piggare OCH gladare :) Så som det ser ut nu så är det pulver a´la frukost och pulver a´la lunch och lite lite lite mat på kvällen. Blir´e inget bra resultat på vågen.. Jaaa.. Då får jag återgå till pulvret på heltid igen då!


På 4 veckor har jag iaf gått ner 9.3 kilo och det är jag jävligt nöjd över, är ju i genomsnitt 2,3 kilo i veckan. Och 2 kilo i veckan är vad jag vill ligga på om jag ska nå mitt mål: -20 kilo innan juleafton.


Lilleman har sovit hela nätter utan uppvak nu i 3-4 nätter, och det är så jävla skönt och han är så duktig. Vi har inte förändrat oss ett skit så det är bara han som har gjort det stora jobbet! Jag själv sover som en jävla kratta, har fått någon slags sömnrubbning som jag snart ska ta tag i. behöver ha nå starkt att sova på, tror jag...


that´s all for today


Av sickansmamma - 26 oktober 2011 21:57

Har shoppat på ellos och fått 800 :- i rabatt, inte illa pinkat!! :)


Det här fick jag för 1000 spänn (inklusive frakten som gick på 100 spänn):

TILL HUSET

* en vinter jacka (parkas)

* en hall matta

TILL SIXTEN
* 4 pyjamasar

* 3 byxor
* 3 tröjor


Använde dom här rabattkoderna som gäller PÅ ALLA VARUMÄRKEN
500 kr rabatt när du handlar för minst 1000 kr 241605

300 kr rabatt när du handlar för minst 600 kr 241601


Ett tips ba´

Av sickansmamma - 25 oktober 2011 08:43

Det som INTE fick hända har hänt!


Jag stod och plockade ur tvätten ur tvättmaskinen och Sixten satt och läste en bok. Plötsligt ser jag hur han tuggar på nånting. Jag går fram, precis som jag brukar, och ber han spotta ut och då hör jag hur nånting "ploppar" till i munnen på honom. Sticker in fingret och får ut en STOOOOR fästing, den var stor som en ärta och alldeles blodig... trasig... söndertuggad!!

PANIK!! Jag hann tänka; boleria, hjärnhinneinflammation, förlamning, blod smak i munnen, sälja hundskrället på blocket. Han har hittat ett par stycken fästingar på golvet tidigare, första gången petade han bara på den där den låg på golvet, andra och tredje gången fick han in den i munnen och nu fjärde gången så tuggade han sönder den.. Äh, fy fan vad äckligt!

Satte Sixten i stolen, värmde på en bulle och ställde fram juice! Varsegod pojk! Lyxfrukost, bort med blodsmaken i munnen nu! Ringde 1177 som berättade att det inte var någon fara, det smittas bara via blodkontakt, t.ex om en fästing skulle satt sig på Sixtens kropp och sugit... Puuuh.. Så då vet jag det.. bara att käka på då Sickan ;)

 

Av sickansmamma - 24 oktober 2011 07:41

3 veckor har gått. Resultat = - 9.1 kg

7 veckor kvar. 14 kilo kvar att tappa.


Det kan gå...

Av sickansmamma - 22 oktober 2011 20:41

Vart utringd igår, dom ville att jag skulle komma och jobba natt. Snäll, som man är, så tackade jag JA.

Jävlar vad trött jag var inatt, men det gick och jag överlevde. Somnade ovaggad klockan 08 imorse och sov ända till 15, vilken dröm! Man är ju inte så bortskämd med att sova fler än 3 timmar i sträck. Nu fick jag sova 7 timmar i en följd och det var wonderfull!

När jag klev upp drog jag ut i garaget på en gång och började grundmåla. Två st pallar, 4 köksstolar, en pidestal, 1 köks bord och en köks-soffa ska bli vitt, vitt, vitt, och efter dom är klara så har jag miljarders lister att måla, så jag har ju jobb om jag vill.. höhö... nu när julen nalkas så vill man ju avra någorlunda klar med huset.


Jag har även satt John i arbete, han ska börja med lekrummet nu. Kommer bli SÅÅÅ najs! Förra året lyste det så fint i alla våra fönster från våra adventsljusstackar och julkulor och stjärnor, förutom i ett endaste rum; blivande lekrummet. Men i år ska jag ha en stjärna i lekrummet så äre bara.. Så vårt mål är att bli klara med rummet innan första advent, så det är bara å börja slita nu!! som djur... Varenda helg! Taket vart färdigmålat idag, fönstret vart målat förra året så nästa steg är att snygga till väggarna, riva tapet... å gud så kul.. *not*


Nu blire robinson och lördagsmyyyyyyyyyys. Har laddat med chips, cola, lösgodis, popcorn, fixabröd och saft och ett och annat glas vin, eller varför inte en lakrits-shot??? Nää, skojja bara.. Ikväll blir det kyckling-soppa a´la xtravaganza och en liter vatten, kanske en kopp te om jag är snäll, och för att lyxa till det lite så ska jag nog bita på naglarna också... tugga, tugga!!


Shot me! Börjar tröttna på skiten nu, men bara att bita ihop... 8 kg är förlorade, 15 kilo kvar då..

Av sickansmamma - 19 oktober 2011 13:00

Jag tränade i söndags, jag gick på zumba. Alla svettades, utom jag. Alla kunde stegen, utom jag. Så jag antar att det hör ihop. Kan man inte stegen så kan man inte få upp pulsen heller. Tyckte att det var kul, men det gav ingenting. Jag vill ju svettas!


I måndags tog jag ett FF-pass. FF, står för FettFörbränning och det var riktigt jobbigt. Man verkligen kände hur det brände i musklerna. Meeeen, vart inte så mkt kondition.. Man vill ju flåsa också. Så nu har jag bestämt mig för att börja jogga också. Det finns ju ett schema man kan följa om man vill gå från stillasittande till att kunna springa 5 km utan att stanna, på bara 9 veckor ska den här förvandlingen ske. Jag antar utmaningen!


Imorse visade vågen 7.4 neråt.. JIIIIHOOOO! Dag 16 på ren kur!

Av sickansmamma - 19 oktober 2011 12:51

Hej alla trogna bloggläsare!


Sprutan och läkarbesöket

Igår fick Sixten spruta, och guuud vad han skrek. Tråkigt nog så tog dom inte dom 2 sprutorna samtidigt, som dom brukar göra, dom kanske bara sticker samtidigt på abrn under 1 år.. Vad vet jag?

hursomhelst så fick doktorn blåhålla låren medans bvc-sköterskan stack Sixten. Dom misstänkte att han var stark, men trodde aldrig att han skulle vara SÅ stark, sa dom båda efteråt.

Sixten grät ett tag efteråt, han som brukar vara så lätt att få på bra humör igen. Antagligen stack dom honom lite fel för på kvällen, slutade han att gå???? Han hade så ont i benen att han inte kunde förmå sig att ta ett steg framåt, vi provade med allt, ställde han t.ex framför trappan (med öppen grind) som är hans favoritleksak, han ääääälskar att krypa upp för trappen.. Men han ba stod där och då vart man ju orolig må ni tro! Han fick en alvedon sen slocknade han i sängen och sov nonstop i 12 timmar. Idag är han heeelt återställd i benen och nu springer han runt heeelt galen, precis som det ska vara ;)


Läkarkontrollen gick jättebra, han har kulorna på plats och hade puls i båda ljumskar, fick högsta betyg också! Mamma stolt!

Av sickansmamma - 17 oktober 2011 07:14

2 veckor på ren kur, 8 veckor kvar.


Resultat?

-10 cm i midjan

-6.3 kilo


Det går bra nu.


Ovido - Quiz & Flashcards