Mammas pojke

Alla inlägg under september 2010

Av sickansmamma - 30 september 2010 17:10

Idag har det vart en lugn dag. Vi tog en långpromenad vid lunch och efter det fick Sixten ett bad, å va han älskar det, och sen premiär använde vi tygblöjan som vi flitigt kommer att använda när vi går här hemma och skrotar. När vi är borta eller hemma hos någon och till natten blir det pappers blöjor, då orkar vi inte hålla på med Tygblöjorna ;) just nu ligger jag och matar lillen och stora stygga vargen står och flåsar Sixten i nacken. Hon ser direkt när han är inom räckhåll för henne och då är hon framme på två röda för att pussa musten ur han. Det gäller att vara med för annars skulle hon nog kunna pussa ihjäl lillhusse. Hennes tunga är lika stor som Sixtens ansikte om inte större. Stackarn får ju ingen luft när hon är igång. Åh va kul dom kommer att ha i framtiden men nu är han lite för liten för att leka med, men sen så ;) hulda förstår mer och är mer försiktig och tror att han är gjord av glas. Underbara hundar de där! Storhusse har sökt till deltidsbrandmän och har gjort flera uttagningsprov den här veckan och har klarat dom alla. Det är många duktiga som har sökt i år och alla kan inte komma in i år. Finns för få platser. Hoppas att han är en av dom som kommer med. Ha en nice kväll. Snart äre helg!

Av sickansmamma - 28 september 2010 22:46

Vilken dag det har varit! Äntligen är det natt å man får gå å lägga sig! Sixten fick ont i magen på eftermiddagen och jag har burit honom sen dess och ammat honom mest hela tiden, det är det enda som har hjälpt lilla snutten. Försökte att lägga ner honom när han somnade men då vart det vilda protester på en gång. Stackarn, idag var ingenting bra. John jobbade över ikväll och kom inte hem förrän klockan åtta, så man har vart alldeles ensam, men han har väl inte kunnat gjort något ändå med sina bröst ;). Och den förbannade febern slog till på kvällen också. Jag har börjat att få feber lite då och då, antar att det är rattarna som spökar eftersom jag inte har några andra symptom, typ förkylningssymptom. Och någon mjölkstockning har Jag inte för jag är inte ett dugg öm i tuttarna. Skumt. Nä nu ska jag sluta tjura! Det är en ny dag imorgon :) godnatt världen!

Av sickansmamma - 28 september 2010 15:51

Första dagen igår gick KANON bra!! Karln fick lunch strax efter klockan 12 och innan det hann jag TILLOCHMED bada lilla tulle för han kissade ner hela sig under ett blöjbyte...

Idag har vi vart ute på spåret och gått. Hunden fick komma ut och motionera och Sixten skumpade gött där i vagnen och mor fick sig en dos motion! Och de är ju välbehövligt!! Nu ska vi banne mig plocka bort dessa extra kg som har ploppat upp under 2010, så vi är fit for fight igen sommaren 2011! Skrev in mig på viktväktarna idag, hurra! Då kör vi då! Kör så de ryker!!

14 kg är plockade av 20 kg som jag gick upp under graviditeten, nu tar vi dom sista 6 innan jul och 2011 tar vi några kg till!!

Av sickansmamma - 27 september 2010 10:49

John har börjat jobba idag. Innan han åkte imorse ville han att jag skulle fixa lunch åt han, för han hade ingen matlåda idag. Åh det kan bli spännande! Vet ju inte när jag kan börja med maten beroende på om lilleman sover eller inte, och hunden måste ju gå ut mitt under allt också. Haha, vilken utmaning. Men jag antar den! Livet vart så komplicerat sen man vart morsa, men ack så underbart ;)

Av sickansmamma - 26 september 2010 19:32

Jag har inte skrivit så mycket om Alma på sista tiden. Har liksom inte haft anledning till att göra det heller. Hon har varit samma gamla vanliga snälla genomgoa Alma :) men nu tänkte jag att jag ska skriva om henne ;) john gjorde lite el jobb hos mamma idag och när vi ska till att gå så står mammas granne vid brevlådan, när hon fick syn på oss dröjer hon sig kvar. Jaja, tänker jag. En till som vill tjuvkika i vagnen. Men när vi kommer fram säger hon: "den där hunden var hos mig härom veckan" jaha oj, säger jag och vill sjunka genom jorden. Det var inte bra. "nä, jag stod i köket när jag fick se att hunden kommer gåendes i hallen. Jag hade altandörren öppen förstår du. Först vart jag rädd för hon är ju så stor men sen såg jag att hon var snäll så jag sa åt henne att hon nog hade kommit lite fel. Och då gick hon ut igen." fy fan vad jag skämdes. Måste ha varit under den veckan som vi var på bb och mamma var hundvakt. Tanten klappade alma på huvudet och så gick hon in till sig igen! Snacka om att det var rätt tant för alma att gå intill! Kunde ha varit intill nån annan som inte gillar hundar. Och Tanten tänkte nog detsamma tur att det var en snäll hund som kom och hälsade på och inte en elak ;). Bad 500 ggr om ursäkt och sa att vi skulle ha bättre koll på hunden! Alma, hon kan hon!

imorn blir vi ensamma jag alma och Sixten. Pappa/husse ska åter till jobbet och jag börja mitt liv som hemmafru. Kanske tv3 kan göra en serie om duvhällefruarna, de skulle va nåt ;) Usch vet inte vad jag ska göra om dagarna nu förutom att promenera med vagnen och umgås med lilla tulle. Trevlig söndag!

Av sickansmamma - 24 september 2010 15:54

Idag var vi till bvc. 100 gram har han gått upp sen i måndags, inte illa ;) så nu väger Sixten 3140! Ikväll blir det fredagsmys. Vill ha godis och hyra film och äta nånting gott men jag vet inte vad, förslag? och imorn får vi finbesök från värmland. Sixtens gammelmormor och gammelmoster kommer och hälsar på! Kul! Trevlig helg på er!

Av sickansmamma - 23 september 2010 22:22

Har precis kommit hem från en motions runda med hunden. Det var första gången på bra länge hon och jag gick långt och med högt tempo! Stackarn har ju fått tagit myrsteg på mina promenader när vi vart ute ;). Tur är väl att hon har haft husse som har stått för dom rediga promenaderna. Men nu är jag fit for fight igen och jäklar vad skönt det var att få röra på fläsket! Alma tyckte nog att det var lite mysko att gå med mig igen för hon skällde ut varenda hund vi såg, hon som aldrig brukar säga något?! Knäpphund! Nu är jag som sagt någorlunda fräsch igen och nu ska alla graviditets kg bort! 25 kg gick jag upp under dessa 9 månader, Sixten vägde bara 3 kg så jag undrar varifrån dom andra kilona kom ifrån? ;) 13 kg har försvunnit sen förlossningen. 12 kg kvar då. Hej å hå! Vad underbart de är och lägga på sig!

Av sickansmamma - 22 september 2010 12:33

Idag är det Sixtens bf: beräknade födsel. Tänk att jag kunde ha varit gravid än idag och jag hade lika gärna fått vänta 2 veckor till! De får mig och fundera över vad bebisarna gör i magen dom sista 2 veckorna och vad i helskotta får vissa bebisar att gå på övertid? Dom är ju färdiga vid 37-38 veckor. Dom lägger väl bara på sig mer vikt den sista tiden. Undra vad Sixten hade vägt om han hade kommit idag? Hade han överhuvudtaget gått upp nånting med min havandeskapsförgiftning, dom säger ju att bebisarna blir tillväxt hämmade om man går för länge med högt blodtryck. Men låt oss säga att jag hade varit frisk sista tiden av graviditeten, hade Sixten gått upp mer i vikt inne i magen eller utanför magen på två veckor? Jag Antar att han skulle ha gått upp mer i vikt om han hade legat kvar i magen. Men varför går då mamman upp i vikt när man är gravid och ner i vikt när hon ammar om nu barnet stjäl mer energi av dig i magen än utanför? Haha, vilka funderingar man har! Antar att såna här tankar kommer när man inte får sova ordentligt. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards