Mammas pojke

Alla inlägg under juli 2010

Av sickansmamma - 31 juli 2010 15:54

Orkar ingenting längre. Får stå ut 52 dagar till, I think, sen så kanske man kan få tillbaka kroppen å energin igen! I helgen laddar vi batterierna i stugan. Ska även fira bror som fyller år på söndag. Almas eksem är mycket mycket bättre efter 2 veckor. Det tog sin lilla tid å imorn blir det nog ett dopp för henne även fast hon inte är riktigt bra. Det är ju trots allt sommar å hon älskar ju å bada så man måste ju passa på när man har chansen. Men det blir till att torka henne snustorr efteråt å då ska det inte vara några problem!!! Trevlig helg å ta gärna en kall en åt mig som inte får ;)

Av sickansmamma - 30 juli 2010 11:15

Vi har ju som sagt vart utan internet i ca 6 veckor. I förrgår fick vi tillbaka internet. LYCKA!!! Lyckan förstördes snabbt när jag dagen därpå efter ett åskoväder skulle slå på nätet å då funkade det inte... VA FAN!! Jag ringde till Bredbandsbolaget, dom skulle skicka ut en ny dosa och kablar för att dom trodde att åskan hade "tagit" vårt bredband. Och dom skulle skicka ut en ny dosa idag som jag skulle få efter helgen. SUCK, så skulle man få vara utan internet över helgen också!!! Så jäkla tråkigt...

Men här sitter jag nu med internet iaf, hur har det gått till då? JO! John sa igår att jag skulle prova stänga av modemet.. vänta i 15 minuter... slå på det igen och kolla om de skulle funka igen... "Vem tror du att du är då?" tänkte jag... "Säger bredbandskillen att det är trasigt, så är det ju det, å då funkar de inte med att starta om modemet" Jag litade mer på bredbandskillen än på John, såklart!! Men iaf så provade jag att ha det avstängt över natten å så satte jag på det nu! Hurra de funka! Min kille är bäst!!! Han är mycket bättre än bredbandskillen iaf!!! :) Så ja fick krypa till korset å ringa å berätta att John hade rätt iaf!!!


Igår sov Hulda här, medans mor och mats var i sätra brunn å bodde på hotell å gick på spa. Morgonen därpå så gick jag in i barnrummet å skulle fixa å dona med lite tvätt, å som alltid följer Hulda med hack i häl... När hon skulle ut ur rummet, så får jag se att hon ser något i ögonvrån men ignorerar det, men sen kopplar hon in hjärnan och fäster blicken på de hon hade sett i ögonvrån... "Va tusan äre där?????"
Den här söta figuren vart Hulda rädd för:
    


Lilla söta Bambi som är ett stort klistermärke som vi har satt upp på barnrumsdörren, att du kunde vara så farlig, de visste ja inte.. :) Stackars Huldur!


Jag har ju lite bilder att ta igen nu iom att ja har bloggat från mobben, så dom bjuder jag på här:


Kan se mina fötter fortfarande, (när jag ligger med benen i högläge...)


John kunde inte låta bli... Han var tvungen å se om Alma passade i hans arbetarkläder... Va tycker ni? (Ignorera flyttkaoset i bakgrunden) 

   


Världens finaste ALMIS! <3
 


Skogslooken! Nyklippt å kortklippt, no pins and kotts in baken!


Här är ingången till vårat sovrum, vi har rullat ut röda mattan, som leder till en biabädd längst in i hörnet, för Almas skull. Hon hatar nylagda och hala golv, och tills dess hon har vant sig vid golvet så får mattorna ligga. Det högra rummet är barnrummet, dock så ser de lite bättre ut nu än vad de gör på bilden.. övervåningen är så gott som klar nu, bilder kommer snart när sista finishen är lagd! :) Tom den fina bruna gardinen är borta ;)


    


De var allt dårå! :)


Av sickansmamma - 28 juli 2010 23:59

hipp hipp...


Idag fick vi fart på internet!! Så nu slipper jag surfa/blogga från mobilen! Nu kan ja äntligen göra ett hopp mellan raderna också...


haha, tänk vad såna här grejjer kan göra en människa glad... tillgång till snabb internet igen, de är ju inte klokt!


Nu ska jag krypa till kojjs, har surfat länge nog nu... Inatt har vi lilla Hulda sovandes här.. Å ja må säga att de blir fart på hundarna när dom är två.. PUH, hur orkade jag förut?? Dom stissar upp varandra heeela tiden.. Är ju van att bara ha lugna, ferdinand Alma här hos mig.. Och nu är hon, eller ja båda två, rejält speedad... men glada... :) Kul å se hur bra dom trivs i varandras sällskap å dom kommer så bra överens trots att dom inte ses lika ofta längre!!!
  

Av sickansmamma - 28 juli 2010 11:26

Sämsta natten någonsin. Har legat och vridit mig i sängen. Magen å ryggen har värkt, bebisen har hållit låda med att hicka och röra sig fram och tillbaka. Har gått upp och pinkat varannan timma. Antar att det är slut på sovnätterna redan nu då ;) ligger å slö tittar på animal planet och delar frukost med alma. Lite ont i hjärtat gör det att se hundarna fara illa, men de känns lite bättre när jag matar alma med macka ;) väntar på att strul kassan ska ringa. Saknar både sjukpenning å havandeskapspenning denna månad. Sen Hoppas jag att Bredbandsbolaget kommer på besök å installerar internet. Så ser den här dagen ut.

Av sickansmamma - 27 juli 2010 09:59

Vi var till barnmorskan igår. John stod över och mamma och julia var med igår istället. Vart ett kort besök hos en annan Bm för min hade semester. Hjärtat slog fortfarande i 145, den verkar trivas bra på 140 strecket ;) den hade lagt sig med huvudet ner nu, skönt, då hittar den förhoppningsvis ut nu då ;) den får gärna krypa ännu längre ner nu så att morsan kan andas lite lättare. Från och med nu ska jag varannan vecka till Bm. Idag ska jag packa upp ett par lådor. Mamma kommer även å hjälper till, sen Hoppas jag att jag får fram barn vagnen. Den har stått i garaget i ett par månader å man kommer inte åt den för det är fullt av möbler å grejjer framför. Är rädd att råttor å garagelukt ska inkräkta på vagnen! Tydligen är det något som stör mig väldigt mycket för inatt drömde jag att någon hade röjjt upp en väg ändå från till vagnen och jag fick ut den! Kanske ska ner och kolla om de är en sanndröm!

Av sickansmamma - 26 juli 2010 11:49

Skrev världens längsta blogg inlägg nyss och när jag skulle publicera tryckte jag på röd lur ( ja jag Bloggar från mobilen fortfarande) istället för grön å då försvann allt. Men de var inget viktigt de jag skrev när jag tänker tillbaka så jag kan ju sammanfatta allt lite kort: Jag snarkade inatt. John vart irriterad. Ville sova i två sitts soffan. Fick ett par öron proppar istället. Sov sen gott både han och jag. Almas fukteksem växer inte, är torrt och vätskar ibland. Alma löper. Ska till barnmorskan idag! Mamma följer med! John jobbar. That's all!

Mys

Av sickansmamma - 23 juli 2010 10:36

Ligger i sängen med almis, har henne på min arm å bebisen sparkar på bara som den där alma ligger å alma bara njuter. De är kärlek mellan dom redan i magen de vill ja lova. MYS!Eksemet var torrt hela dagen igår och idag när vi vaknade med. Dock har ett nytt uppstått på öronlappen men även de är torrt så jag bryr mig inte. Håll tummarna nu att det är torrt hela helgen. Så får jag förhoppningsvis sluta blogga om nåt sånt tråkigt som fukteksem! Idag ska vi till blivande farmor och farfar å äta mat. Innan de ska jag tvätta lite grann. Annars blir helgen lugn med en massa tak bygge. Over and out med hunden nu då! Trevlig helg!

Av sickansmamma - 21 juli 2010 21:32

John grejjar just nu på taket med pappa och seija för fullt. Trodde att det skulle bli klart på en helg, men ack så fel jag hade. Det tar tid, stackars john är inne på sin andra 80 timmars vecka. Hur fan orkar han egentligen? Önskar bara att de snart blir klart så vi kan fortsätta med att renovera nedervåningen. Vill ju hinna så mkt som möjligt innan babyn kommer. De är bara 2 månader kvar å de räcker inte till å för varje dag så blir jag bara tyngre å tyngre. Kan jobba en minut sen måste jag vila 10 minuter, typ. Så mycket att göra, och så lite energi i kroppen och i knoppen. Tur att jag slipper jobba iaf, hade never in my life klarat av de. Alma är inte bra på sitt fukteksem än. Men jag är inte orolig så länge de inte sprider sig och så länge hon inte är hängig som hon var i helgen. Är pigg och glad igen, så nu känner jag igen henne igen. :)Men de är ju aldrig bra att gå runt med ett kletigt sår som vätskar. Fattar inte varför de inte vill torka upp?! Nåja, jag får väl avvakta veckan ut tänkte jag, om inte allmäntillståndet blir sämre så får jag söka tidigare. Men som sagt, så länge almis är glad så oroar jag mig inte.

Ovido - Quiz & Flashcards