Mammas pojke

Alla inlägg under maj 2011

uh

Av sickansmamma - 27 maj 2011 18:06

uh, vilken dag! Har storhandlat och bränt flera tusenlappar på maaaat, 3,5 tusen. Känns ju som att man vill göra annat för dom pengarna. Men känns ju som att man måste ha mat för att kunna överleva också!

Idag är det ingen bra dag! Mår skit, luktar säkert skit också. Idag känner jag bara: låt mig va!

 

Min man känner precis likadant, så ikväll tänker vi äta hallonpaj istället för middag, just för att det är SÅ fel ;) Därför ska vi gör´t!



Av sickansmamma - 26 maj 2011 23:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sickansmamma - 25 maj 2011 19:19

Här har vi sjukstuga. Sixten har hostat hela natten och idag vart han genomförkyld, stackarn. Men det hindrade inte oss från att ta en premiärtur i nya cykelsitsen. Sixten älskade att cykla!

Såååå söööööt. Titta hur hans söta pluffs-kinder trycks fram när hjälmen åker på. Är ju så att man vill nypa tag i dom, eller hur? ;)





Det vart en Römer/Britax Jockey. Kanonbra stol, med mjuk och skön sitts och den går att tippa bak stolsryggen om Sickan skulle bli trött.

Av sickansmamma - 25 maj 2011 19:19

Här har vi sjukstuga. Sixten har hostat hela natten och idag vart han genomförkyld, stackarn. Men det hindrade inte oss från att ta en premiärtur i nya cykelsitsen. Sixten älskade att cykla!

Såååå söööööt. Titta hur hans söta pluffs-kinder trycks fram när hjälmen åker på. Är ju så att man vill nypa tag i dom, eller hur? ;)





Det vart en Römer/Britax Jockey. Kanonbra stol, med mjuk och skön sitts och den går att tippa bak stolsryggen om Sickan skulle bli trött.

Av sickansmamma - 24 maj 2011 08:14

Vaknade av att Sixten skrålade i babyvakten klockan 4.40 Vi brukar aldrig gå in till han direkt han vaknar, just för att han ska lära sig att somna om själv när han vaknar, vilket han brukar göra. Och även denna gång vart det tyst efter ett par gnälliga sekunder. Nästa gång jag hörde honom var klockan 6, och samma sak då så tystnar han snabbt. Sen hade jag svårt att sova vidare, låg och tänkte på att han kanske var vaken, att han kanske behövde hjälp, han kanske hade fastnat med huvudet mellan spjälorna eller han kanske hade fastnat under täcket och inte fick någon luft. Jag kan tänka en mAssa tokigt när jag är trött. Men trots min oro så var kroppen alldeles för trött där att kliva upp och kolla till han. BAbyvakten hade inte hoppat igång på bra länge, när jag till slut kommer in på hans rum och ser att han står upp i sängen. Tar upp han och känner hur iskall han är, om både armar, ben, näsa och öron. Va fan! Hur länge har han varit vaken egentligen? Och varför har han inte gnällt? eller sagt till på annat sätt? Vi gick upp och lekte en halvtimma sen vart han trött och ville lägga sig, han ssomnade på en gång, tror jag det, när man har vart vaken sen tjugo i fem ;) jäkla unge!Idag ska vi åka och handla cykel till John. Cykel sits och hjälm till Sixten, sen ska det.ut och cyklas tills vi kräks!

Av sickansmamma - 23 maj 2011 17:27

Sixten, mitt lilla hjärtegryn, håller på och få mer tänder däruppe, en på vardera sida om framtänderna. Han har gnällt heeeeela lååååånga daaaagen. Stackars liten, hoppas dom kommer fram snart och det fortast!

 


  Är sjukt sötsugen idag, beror nog på allt fuskande nu i helgen. Men jag ska stå emot!!

Av sickansmamma - 23 maj 2011 11:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sickansmamma - 21 maj 2011 21:32

Sickan under vattnet

      Vi hade avslutning på babysimmet i måndags, vi kommer att gå på fortsättningskurs i höst, både jag och Sixten gillar´t  ;) TÄNK då är han ett år!

Ovido - Quiz & Flashcards