Mammas pojke

Alla inlägg under juni 2010

Av sickansmamma - 17 juni 2010 22:04

Jaha, så där ja... Då har jag gått på semester! Inget jobb i sikte på två veckor... SKÖNT! Sen är det tre arbetsveckor óch sen går jag på "babysemester", fick beviljat full havandeskapspenning idag! YES! 25 juli går jag hem och väntar...


Imorgon blir det 37 grader och klarblå himmel, för min del, och ni som är kvar här hemma, vad var det ni skulle få? Ja just ja... regn och 11 grader,va?


Jag har fått så många kommentarer och tips inför cypern. Och om jag ska följa allt så kommer min semester se ut så här:
Inget badande i varken pool eller hav, heltäckande kläder, ingen vistelse i solen, och jag ska hålla mig borta från sallad, glass, kött, kyckling och fisk... Och så ska jag helst stanna hemma. Jag tänker inte följa nåt av dom råden... Och jag ska njuta av min semester precis som jag brukar!!!


Hörs om två veckor då! Hej på ett tag!


Av sickansmamma - 14 juni 2010 20:54

... till BF! Nu gåre undan, och imorgon är det tvåsiffrigt, 99 dagar kvar tills jag har barnet hos mig, klockan 20.00, den 22/9 har jag bestämt att det ska bli, så är det bara ;)


Igår firade jag och John ett år som gifta. Jag fick lite lyx frukost och röda rosor av min MAN, och han fick en klippning av mig, sin allra första klippning någonsin hos en riktig frisör. Han var nervös och ville att jag skulle följa med å hålla handen... plutten då... ;) Nä, så illa var de inte... Men ja följde me iaf.


Idag var jag tillbaka på jobbet och när jag kom hem så tog jag och hade lite pälsvård och tassvård på Alma. Herregud, vilka långa klor hon hade. Nackdelen med leonberger är deras tasshår som döljer klorna när tasshåret blir för långt. Ja nu är det gjort iaf. Jag tog och trimmade henne när jag ändå höll på. Så nu är hon kortklippt, runt rompa å på maggen å på tassar å armbågar!! Hon vart så söt så!! :) Och hon tycker själv att hon är SÅ HIMLA duktig efter vi har gjort något på henne som hon egentligen inte gillar. Så när allt är klart, får Alma spel och ska hoppa upp och hångla upp mig, sen lämnar hon mig inte ifred på 10 minuter, antingen har hon sett ljuset i tunneln och är glad över att hon överlevde eller så kanske hon vart glad över att jag var snäll och gjorde henne fin.. Jag vet inte, gissar på de första, låter mest troligt, men det är iaf alltid samma sak varje gång man är färdig me henne..


Slutpladdrat för ikväll! Gonatt!

Av sickansmamma - 11 juni 2010 22:26

Nu blir det lite skitsnack här, bokstavligt talat... hihi, jag är så fyndig ibland ;)


Den här veckan önskade jag att jag sket ut pengar.. För nog fasigen har det allt behövts den här veckan... Lagom till skattepengarna kom så kom alla utgifter också, typiskt, hade velat gjort nå roligare för min återbäring. Men så här är det liksom varje år. en del inkomst, två delar utkomster...


Bilen gick sönder, vi köpte ett nytt batteri för tusenlappen, tack å lov så funkar bilen med de nya batteriet. Och för att lyxa till de hela så bestämde jag och john för att kopiera vår bilnyckel, vi har levt lite farligt och bara haft en nyckel till bilen, men nu när skattepengarna kom så tänkte vi att vi skulle ta å köpa oss en till kopia så vi har en till övers om den andra försvinner. ah, tusen spänn skulle de gå på, sa dom på volvo att det skulle kosta. Jaha, så bilen gick på två tusen den här veckan.. Katching!!!!


Och idag fick Alma magsjuka. Jag var och handlade en snabbis och kommer hem till stans skitlukt. Går runt och letar, medans John är ute i skogen med hunden, och får se att hon har vart uppe och bajsat/sprutat ner våran säng. Vår bäddmaddrass, täcken, kuddar och tapet var sprutlackerat!!! Nej nej nej... inte de också, tänkte vi!

Så imorrn får man fara till IKEA och handla nytt, 4000 spänn kommer de att gå på.... katching!!!!


Nåja, shit happens. Tycker synd om Alma som säkerligen har försökt att hålla sig och sagt till att: "nu... nu behöver ja gå på toa!" Men ingen var ju hemma å kunde ta ut henne =/


Pappa sover hos Seija inatt och det passade ju bra, för då kan vi ta hans säng inatt. Vi har bäddat rent där ikväll, och när vi gjorde de så upptäckte vi att våra FINA NYA LAKAN som vi köpte förra veckan har en storlek för liten för våran 180 säng... Men va f*n... vilken jäkla otur man har va???? 6 jäkla lakan köpte vi förra veckan och alla 6 är för små!!! Kan inte byta tillbaka heller, för jag har tvättat alla!!! 1000 spänn KATCHING!!!


Nån som vill ha en tusenlapp, jag har spenderat så många nu i veckan så ja kan gärna ge en och en annan en liten peng... mig kvittar det... Pengar är ju till för att spenderas eller hur???


Ska ta mitt sura tryna nu och krypa till kojs. I need that!!!

Av sickansmamma - 10 juni 2010 10:57

Jaha, då har man slitit ut sig. Jag var hemma från jobbet igår och idag och ska vara det imorgon.

Har bärt lite för mycket och för tungt dom senaste dagarna så nu har kroppen sagt ifrån. Har ont i höfterna och ont i lilla maggen, den blir stenhård vid minsta lilla lyft nu och känner ett tryck nedåt, så jag tar det som en varningens tecken och ska take it easy nu.


Våran bil dog igår. Skulle starta den men den var stendöd. Så jävla typiskt. Gick inte ens att tjuvkoppla med startkablar (jag vet att det inte heter tjuvkoppla men jag kommer inte ihåg vad man egentligen säger.)

Så vi tog och bytte batteri med pappas v40, och då funkade de. Så förhoppningsvis ska han bli bra med ett bytt batteri, gamla bettan. Annars vette sjutton...?


Av sickansmamma - 9 juni 2010 13:25

En sån hund ska jag ha i framtiden..
  En tigerberger... stackars hund..

Av sickansmamma - 8 juni 2010 10:56

Vi tog en vända med Alma i skogen, jag och John, innan vi gick och la oss igår. Sen sov jag som en stock från 23-11.. OJ!!! Känner mig JÄTTE utvilad idag, så den sömnen var nog välbehövlig.

Alma är bara glad över att vi bor här allesammans! Då får hon umgås med "morfar". Får knappt med henne ut på promenaderna, iaf inte när han är kvar i huset. Hon väljer att umgås med honom framför att gå på promenader med oss. Och får jag med henne ut, så saktar hon ner i kopplet och glor bakåt, och när vi väl vänder hemåt, ja då är hon ett steg före mig hela tiden...Hon kan ju inte missa en minut med pappa.. Nä, de går ju inte.

Idag är jag ledig, SKÖNT! Men vi har ju fullt upp, så jag ska väl pyssla på här hemma. Ska en sväng till Sandra sen och kolla in hur hon har det, hon har ju också nyss flyttat!

Hej då!

Av sickansmamma - 7 juni 2010 15:40

... på Pilgatan! Gud bevare mig väl... Vilken helg! Och vilka veckor vi har att vänta här framöver... Det är KAOS här i det nya huset! På övervåningen står alla våra möbler + alla flyttkartonger... på nedervåningen står pappas alla möbler, och köket... ja det är en enda röra! Men hur som helst så är vårat gamla hus utplockat, nu ska vi bara städa och ta ner hundstaketet, sen äre klart!!!

Igårkväll kom jag hem från jobbet, skittrött och lite smått grinig. Det enda jag ville göra var att hoppa i sängen efter en smörgås. Kommer hem till hin håles hus. De är fullt med grejjer överallt. John står och monterar ner en byrå; pappas byrå!! halv tio på kvällen. Haha, trodde att han hade blivit galen.. VI har ju liksom nog med vårat och inte ska väl vi hålla på med pappas grejjer också... Nåja, det var där allt började... Lite irriterad brer jag på en smörgås och ska gå ut och sätta mig på våran inglasade altan och äta upp den. Kommer ut och ser Seija står där och sorterar strumpor på det enda lediga bordet.. de är fullt av strumpor och kläder över allt på hela bordet... ojoj!! KAOS!!! Vart skulle man ta vägen nu då???

Det slutade med att jag gick och satte mig på toan och hade handfatet som köksbord och åt min smörgås, med tårarna rinnandes nerför kinden, och till råga på allt så börjar jag blöda näsblod... HAHA, ja det var galet!!! Men så kan det bli när man är gravid och lever i ett flyttkaos!!! Idag känns det bättre, har tagit nya tag i dag!! :)


Återkommer inte på ett tag nu, sitter med farsans laptop nu! Vårat internet lär väl dröjja!!


Ja det var en liten uppdatering från generationsboendet på Kiselvägen!!! Tack å hej!

Av sickansmamma - 4 juni 2010 11:33

Sådär ja, då har man varit och mätt magen, tagit lite prover och lyssnat på bebisens hjärta, som slog 145 slag i minuten, så blir det nu en kille eller tjej??

Allt var bra, men jag får börja med järntabl. nu.

Tack och hej, jobb hela helgen.. Och tur är väl de, så slipper man vara med å flytta... höhö...

Ovido - Quiz & Flashcards