Mammas pojke

Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Mardröm

Av sickansmamma - 15 maj 2013 10:11

Sicken natt! Sixten vaknade i ren panik och började prata om att han inte ville sova utan ville ha välling och då var klockan 23.00, haha. Så jag sa åt honom att nä... Du måste sova nu, det är fortfarande natt, då la han ena armen om halsen på mig och så förstod ja, aha... Nån som är lite mammig ikväll.
Så jag bar in honom till oss och tänkte att han får sova mellan oss inatt som han brukar göra när han är orolig.
Sen gick jag ut med hunden, Sixten protesterade såklart, han ville ju ha kvar mig i sängen och tyckte att pappa kunde gå ut med hunden istället ;)
Men jag traskade ut med hunden i alla fall. Och sen när jag kom tillbaka sov han och jag somnade kort därefter.
Sen vaknade han en gång i timman och skrek och slängde sig om halsen på mig eller så sov han oroligt och ville ha antingen ett ben eller en arm omvirat runt mig. Vid 1 vaknade han och ville ha vatten. Han satt upp i sängen och smuttade på vattnet och säger: "Hulda är konstig! Och... Alma är konstig!"
Är dom konstiga? Säger jag till svars.
"ja dom är konstiga" säger han och nickar och tar en klunk vatten.
"Hulda har näbb, och Alma har bara nos."
Sen tar han en klunk vatten till och berättat högt och tydligt.
"Dom sitter på huuuvet" och så slår han sig själv i huvudet.
Jaha, oj! Säger jag.
Han Tittar ner i vattenglaset och säger: sen blir det slut!
Så ger han mig vattenglaset och lägget sig på kudden igen och somnar om ganska snabbt med handen på min mage. Och då förstår jag... Han ville inte sova tidigare för att han hade mardrömmar och då ville han komma upp och vara vaken istället, såklart ;)
Sen efter styvhala hade fått ur sig vad det var han hade drömt, fått bearbetat det hela... DÅ kunde han somna om igen, haha!
Stackarn, Hulda är min mammas hund och Alma är ju våran hund och tydligen så hade dom inte varit sig själva inatt ;)
Söten! Hoppas han slipper otäcka mardrömmar inatt!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sickansmamma - 9 juni 2013 00:58

Är nyligen hemkommen från två dagar på Kolmården och en hotelnatt i centrala Norrköping. Det har varit fantastiskt mysigt! Första gången vi åker så här på en planerad semester och äter varenda mål på restaurang och bor på hotell och bara myser med L...

Av sickansmamma - 2 juni 2013 14:02

Var på bröllop igår och hade en riktigt rolig dag med mycket spex, skratt, dans, svett och nattbad. Jag tog bort två leverfläckar i onsdags och hade två fina plåster på ena bröstet. I fyllan och villan glömdes det bort att jag skulle ta det lugnt, ...

Av sickansmamma - 24 maj 2013 17:44

Härliga fredag! Sixten har varit hemma hela veckan för ögoninflammation, så jäkla segt för han, blir aldrig av med det känns det som.. Iförrgår körde jag ett löppass men orkade bara springa 2 km innan jag fick världens håll och mjölksyra i benen, fy...

Av sickansmamma - 23 maj 2013 22:13

Jag skäms nästan över att berätta det här,men jag är så förbannat glömsk nuförtiden. Min plånbok försvinner hela tiden! Kompisarna garvar åt mig för ett jag lägger ifrån mig plånboken jämt och ständigt, i baren, i bilen, i taxin, i solariumet. Al...

Av sickansmamma - 20 maj 2013 17:22

Vilken helg!! I lördags hade vi mösexa och svenhippa! En fantastiskt kul dag med mycket skoj, bus och skratt! Jag valde att köra oss flickor i stan, så jag var nykter största delen av dagen. Men på eftermiddagen och kvällen fick jag supa till orden...

Ovido - Quiz & Flashcards