Mammas pojke

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Livet leker

Av sickansmamma - 9 juni 2013 00:58

Är nyligen hemkommen från två dagar på Kolmården och en hotelnatt i centrala Norrköping. Det har varit fantastiskt mysigt!
Första gången vi åker så här på en planerad semester och äter varenda mål på restaurang och bor på hotell och bara myser med Lilleman.
Han njöt varenda sekund, tror jag. Jag hade berättat litegrann om vart vi skulle innan och vad vi skulle få se och när vi närmade oss Kolmården så berättade han om sitt mål under dagen: jag ska krama Bamse!
Sen vart han tyst en stund.
... Och... jag ska pussa Bamse!
Och min modiga kille stod i kö med alla andra barnen för att få komma fram och ge Bamse en kram. Han gav en snabb och så sprang han tillbaka till oss. Men när han skulle krama lilleskutt fick pappsen följa med och hålla handen..
Vi gick sen intill smådjuren som man fick klappa. Han började med att stryka på ryggen och man såg verkligen att han sken upp, djurgalningen. Sen började han att klia dom på ryggen för det tyckte dom säkert var skönt, sa han. Och till slut började han gå runt och stryka kinden emot alla killingars ryggar och gosade med dom. Han var så snäll mot dom och det har verkligen varit ett fantastiskt tillfälle att få komma dit, kolla på alla djuren och bara få vara med sina föräldrar. Sixten stortrivdes verkligen i djurparken och sa hela tiden: vi ska inte åka hem NU heller.....?!
Ett konstaterade från honom, som han kände att han behövde upprepa några gånger för att vara säker på att vi tyckte samma sak. Trots att det var kul så släppte han aldrig tanken på att nångång så skulle tiden vara inne för hemfärd.
Och ni må ju tro att när vi väl sa att vi skulle åka hem så var det så klart stora tårar: jag vill INTE åka hem nu!

Vi har bestämt oss för att sommaren 2013 ska bli fullspäckad av roliga utflykter som Sixten tycker är kul. Det får bli en massa djurparker, vattenparker, Astrid Lindgrens värld, tivoli och mysiga hotellövernattningar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sickansmamma - 2 juni 2013 14:02

Var på bröllop igår och hade en riktigt rolig dag med mycket spex, skratt, dans, svett och nattbad. Jag tog bort två leverfläckar i onsdags och hade två fina plåster på ena bröstet. I fyllan och villan glömdes det bort att jag skulle ta det lugnt, ...

Av sickansmamma - 24 maj 2013 17:44

Härliga fredag! Sixten har varit hemma hela veckan för ögoninflammation, så jäkla segt för han, blir aldrig av med det känns det som.. Iförrgår körde jag ett löppass men orkade bara springa 2 km innan jag fick världens håll och mjölksyra i benen, fy...

Av sickansmamma - 23 maj 2013 22:13

Jag skäms nästan över att berätta det här,men jag är så förbannat glömsk nuförtiden. Min plånbok försvinner hela tiden! Kompisarna garvar åt mig för ett jag lägger ifrån mig plånboken jämt och ständigt, i baren, i bilen, i taxin, i solariumet. Al...

Av sickansmamma - 20 maj 2013 17:22

Vilken helg!! I lördags hade vi mösexa och svenhippa! En fantastiskt kul dag med mycket skoj, bus och skratt! Jag valde att köra oss flickor i stan, så jag var nykter största delen av dagen. Men på eftermiddagen och kvällen fick jag supa till orden...

4,8

Av sickansmamma - 16 maj 2013 22:58

Börjar bli tjatigt de här, men en 5 km promenad tog vi ikväll. Sickan, som har slutat sova middag på dagis, satte vi på pyjamas och lade ner i en bäddad vagn och så begav vi oss ut. Tio minuter senare, 18.40, somnade han. Och John och jag fick en mys...

Ovido - Quiz & Flashcards