Mammas pojke

Alla inlägg under april 2011

Av sickansmamma - 30 april 2011 09:30

5

En låt som påminner dig om någon Sarah Dawn Finer - Kärleksvisan


Den här låten sjöng Marina på Sixtens dop. Så varje gång jag hör den här tänker jag på Sixten, såklart. Den är så fiiiin...


Av sickansmamma - 29 april 2011 20:06

Inte konstigt att han hade svårt att sova natten som var, lillen hade ju skitont i munnen för tand nummer 3 kom idag! Den tittade fram i mitten i överkäken, och granntanden kommer vilken dag som helst nu. Jösses, vad det går undan nu!


Han bet mig i tutten idag också, det var inte sådär jätte skönt när han både har tänder däruppe och nere som möts när han biter ihop.

Aj, som fan! Nu är det slutammat! Banne mig!

Jag trodde aldrig att jag skulle amma så här länge. Jag hade tänkt att amma i 6 månader, men sen när han började att äta riktig mat runt halvåret och när man kunde amma honom när man själv ville och HELT UTAN KRAV så vart det SÅ mycket mysigare och lättare så då ville man ju fortsätta amma. Men nu måste jag nog sluta innan Sixten blir helt beroende av mina tuttar, ju längre jag väntar nu dessto svårare blir det nog att vänja av.


Jäklar vilken kväll det har varit, det tog en timma att lägga Sixten idag. Han var jättetrött och gnällig under kvällen, pga tänderna, så då fick han alvedon. Samtidigt som alvedonen började verka så fick Sixten energi från jag-vet-inte-var, och helt plötsligt så var det dags för kvällsgympa. Åh jössenamn vad han kämpa! Unge! Inte skulle han sova när det fanns hundra andra saker och göra.

Han ställde sig upp hela tiden i sängen till slut var jag tungen att lägga ner honom på golvet så han fick göra av med lite energi. Han kröp runt runt runt runt runt i turbofart, högsta växeln i! Till slut fick han ro och då var det bara och lägga honom så somnade han på stört. Undra va tusan den där alvedonen innehöll egentligen? Han vart ju hög av den!!


Ikväll grillar vi, likaså imorrn! Ledig hela helgen! TJOOOOOHOOOOO!


       


Av sickansmamma - 29 april 2011 06:00

4


En låt som gör dig ledsen Bryan Adams - Sound the bugle

Låten kommer från filmen Spirit, och jag får en klump i halsen varje gång jag lyssnar på den. Låten är fin och jag tycker så synd om pållen i filmen som blir tillfångatagen ;)


Av sickansmamma - 28 april 2011 22:32

Jahapp, har precis kommit hem efter en kväll på jobbet. John ligger och masserar mina fötter nu, han e snäll han ;-)

Jag ska snart kliva i säng för jag ska opp å jobba klockan 7 imorrn. Det känns bättre för varje dag som går nu och igår fick jag en halv månads-lön UTAN OB-tillägg, och det var MER än vad jag har fått ut nu när jag har varit föräldraledig. Fatta vad lite pengar man får ut när man går hemma och är mammaledig!! Och tänk att man klarar sig riktig bra på dessa penningar ändå? Gud, jag känner mig vrål-rik nu!


Sixten-mannen sover lite bättre nu om nätterna, man behöver bara stoppa in nappen och så somnar man om, ibland måste man trösta också men vi tar aldrig upp honom utan han får ligga kvar i sängen när han är ledsen och han somnar oftast om efter några minuter. Så skönt! Tass metoden funkar verkligen! 


Jaha, n'h', om man skulle g[ och l'gga sig nu d[!!!!!!!!!!! (OCH nu slutade dom tre sista bokst'verna i alfabetet att funka helt pl;tsligt, knepigt.....)

Av sickansmamma - 27 april 2011 20:11

3

En låt som gör dig glad: Sven-Ingvars - Vid din sida


När jag läste titeln för dagens låt, så tänkte jag direkt: "En låt som gör mig glad? amen det måste ju vara nåt med sven ingvars". Jag sökte på min favvo-låt med sveningvars på youtube och vad kommer upp om inte pappa och hans kompisars musikvideo som dom gjorde uppe i Sälen tidigt 90-tal. Det finns bara EN låt med vid din sida på hela youtube och det är den på pappsen.

Dansband har alltid legat mig varmt om hjärtat ochmen det kanske är för att det var det enda som spelades här hemma ;)


Pappa är den som dansar bäst och ska ta störst plats i videon. Han till höööööööger.  Snart 75 000 visningar, de´ni ;)


Av sickansmamma - 27 april 2011 19:23

Nu är jag inne på arbetsvecka nummer 2. Hela förra veckan gick jag med ångest över jobbet, jag mådde så jävla kasst så jag vart GLAD när John berättade att han hade feber och ville att jag skulle vara hemma från jobbet och hjälpa till med Sixten. Man ska aldrig önska någon sjuk, men då var jag jäkligt glad över att han hade blivit sjuk, så jag slapp gå till jobbet med ont i magen.


Den här veckan har det känts betydligt lättare och jag har kommit på vad som ÄR problemet. VAD som får mig att känna smått ångest över att jobba. Nu när jag VET vad som gör att jag mår dåligt så kan jag hantera den här situationen på ett helt annat sätt. Jag vågar inte skriva mer än så.


Nu till något helt annat: MIN FANTASTISKA POJK, som gör mig så jäkla glad varje dag. Vilka framsteg han har gjort den senaste veckan. Allt började med att hans två första tänder stack fram och sen nån dag senare kunde han sitta och efter det har han börjat ställa sig mot allting och han kan stå alldeles själv utan hjälp... (ja, i nån sekund sen tippar han ;)  

Av sickansmamma - 27 april 2011 19:20

... köpa till Sixten.. Inte till mig... ;)


Visst är den fin?

 

Av sickansmamma - 27 april 2011 06:15

2

Din hatlåt

Eric Gadd - The right way


Det är nog den värsta låt jag vet. Radion spelade sönder den här låten på 90-talet och sen dess har jag mått illa och bytt kanal på radion så fort den har dykt upp där. FY!



Ovido - Quiz & Flashcards